Wtyczki Uczelnianej Platformy e-Learningowej >>> Strona główna >>>

 

Test Offline

Test Offline umożliwia nauczycielowi generowanie testu do wydruku z bazy pytań platformy UPeL. Wyniki testu można łatwo przenieść na platformę skanując prace studentów. Dużą zaletą wtyczki jest to, że pozwala w łatwy sposób wygenerować różne testy dla różnych grup.

Dokumentacja: https://docs.moodle.org/35/en/Offline_quiz_activity

Instrukcja: https://www.academic-moodle-cooperation.org/fileadmin/user_upload/p_aec/Cheat_Sheets/Carry_out_offline_quizes-EN.pdf

Kwestionariusz (questionnaire)

Pozwala nauczycielom tworzyć szeroki wachlarz pytań ankietowych pozwalających zebrać opinie studentów, np. na temat kursu lub zajęć. Kwestionariusz różni się Lekcji i Testu tym, że w Kwestionariuszu nauczyciel nie testuje, ani nie ocenia studenta, zbiera tylko dane.

Dokumentacja: https://moodle.org/plugins/mod_questionnaire

Frekwencja (attendance)

Frekwencja pozwala nauczycielowi na prowadzenie listy obecności na platformie, zastępując lub uzupełniając papierową listę obecności. Używana przede wszystkim w kursach mieszanych, na których studenci są zobowiązani do uczęszczania na zajęcia, wykłady i ćwiczenia. Umożliwia również nauczycielowi przypisanie oceny na podstawie obecności. Nauczyciel może ustawić częstotliwość swoich zajęć (ilość dni w tygodniu, czas trwania kursu) lub stworzyć konkretne terminy.

Dokumentacja: https://moodle.org/plugins/mod_attendance

VPL - Wirtualne Laboratorium Programistyczne

Moduł aktywności ułatwiający zarządzanie zadaniami programistycznymi.

Jego najważniejsze funkcjonalności to:

  • możliwość edycji kodu źródłowego programu w przeglądarce,
  • możliwość uruchomienia programu interaktywnie w przeglądarce,
  • możliwość uruchomienia testu w celu sprawdzenia programu,
  • możliwość wyszukiwania podobieństwa między plikami,
  • możliwość ustawienia ograniczeń edycji i zablokowania zewnętrznego wklejania tekstu.
  • Dokumentacja: https://moodle.org/plugins/mod_vpl

    OpenMeetings - system do wideokonferencji

    System do wideokonferencji działa w oparciu o przeglądarkę WWW i jest zintegrowany z Uczelnianą Platformą e-Learningową jako składowa kursu. Do korzystania z niego wystarczy kamera internetowa oraz słuchawki z mikrofonem. Interfejs zoptymalizowany jest zarówno dla wideokonferencji typu „każdy z każdym” – odzwierciedlający dyskusję grupy współrozmówców jak i „jeden do wielu” – odzwierciedlający wystąpienie jednej osoby przed gronem słuchaczy.

    Do głównych cech systemu można zaliczyć:

  • narzędzia do moderowania dyskusji (system uprawnień podczas konferencji),
  • wielotablicowy whiteboard,
  • webinaria (przedstawianie prezentacji PowerPoint oraz innych dokumentów),
  • dzielenie pulpitu z możliwością przejęcia kontroli nad pulpitem/aplikacjami osoby która go współdzieli,
  • czat oraz ankietę.
  • Opis narzędzia i jego funkcjonalności

    Dokumentacja: https://moodle.org/plugins/mod_openmeetings